A tananyagban olyan ismeretek szerezhetők, melyek az attrakciók és a látogatók menedzsmentjével foglalkoznak, érintve az élménymenedzsment területét is, annak érdekében, hogy a szolgáltatást nyújtók tisztában legyenek a működési mechanizmusokkal, a látogatói komplex élmény biztosításának módszereivel és eszközeivel.
A tananyag ismerteti a turisztikai termékeket, azok fejlesztését, az egyes termékek jellemzőit. A turizmus rendszerében áttekinti az erőforrásokat, hogyan válhatnak azok olyan vonzerővé, melyekből turisztikai termékek alakíthatók ki, ehhez milyen feltételek szükségesek.
Ma már a vállalkozások marketing kommunikációjuk jelentős részét online felületen végzik. A tananyag a tartalommegosztás, a vélemények és nézetek megosztása, a média, a kapcsolatok és kötődések a felhasználók és a vállalatok területekre fókuszál.
A tananyag a túravezetés alapjait foglalja össze általánosságban és gyalogtúrázás, kerékpártúrázás, vízitúrázás szakágakban. Egyszerű, legfeljebb közepes hosszúságú, egynapos túrák tervezéséhez, szervezéséhez és vezetéséhez nyújthat gyakorlatias segítséget.